CONTINGUTS; UNITAT DIDÀCTICA 9: CLASSIFICACIÓ DELS ÉSSERS VIUS

16 jun

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

1 .- Comprendre la importància de la classificació dels éssers vius i descriure les
categories taxonòmiques.
2 .- Distingir els cincs regnes en què s’agrupen els éssers vius i els seus
característiques.
3 .- Conèixer l’existència d’altres éssers vius que no són visibles a simple vista.
4 .- Conèixer les característiques dels organismes inclosos en el regne: Protoctists,
Moneres i Fongs.

CONTINGUTS:

Conceptes:
– La classificació dels éssers vius
– Els cinc regnes: Moneres, Protoctists, Fongs, Plantes i Animals.
– Organismes microscòpics.
– Regne Fongs: Característiques generals, tipus i alimentació.
– Regne Protoctists. Protozous. Algues.
– Regne Moneres (bacteris). Tipus de bacteris segons la forma i segons la seva alimentació.

Procediments:
– Cerca de noms científics d’alguns éssers vius basant-se en els tàxons als quals pertanyen.
– Elaboració de taules sobre les característiques dels cinc regnes.

Actituds:
– Respecte pels éssers vius de l’entorn i rebuig de les pràctiques col.leccionistes.
– Interès per conèixer quines malalties provoquen els diferents tipus de microorganismes.

CONTINGUTS MÍNIMS PER APROVAR:

– Classificació dels éssers vius.
– Conèixer els cinc regnes.
– Conèixer la composició dels éssers vius que configuren cada regne.
– Conèixer l’existència de microorganismes. Malalties que produeixen.

CRITERIS D’AVALUACIÓ.

– Utilitzar les categories taxonòmiques per classificar els éssers vius.
– Anomenar els cinc regnes i les característiques que els defineixen.
– Descriure les característiques dels Fongs i qui els componen.
– Reconèixer la importància dels Fongs.
– Conèixer les característiques dels protozous. Malalties que produeixen.
– Conèixer les característiques de les algues.
– Reconèixer la importància dels bacteris. La seva classificació.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES:

• Social i ciutadana:
Comprendre el problema social que provoca una epidèmia de certes
malalties originades per bacteris o virus, l’alarma social i la seva gravetat.
Però per a això és necessari un coneixement previ d’aquests éssers vius i la  seva forma de actuar

• Lingüística:
Utilitzar amb propietat la terminologia pròpia dels regnes dels éssers vius i
utilitzar-los amb facilitat en el moment adequat dins el context d’una
conversa o d’una exposició sobre aquests conceptes.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: