CONTINGUTS; UNITAT DIDÀCTICA 7: LA PART SÒLIDA DE LA TERRA

16 jun

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

1 .- Conèixer les capes que formen l’estructura interna del nostre planeta.
2 .- Comprendre el concepte de litosfera terrestre i distingir escorça continental i
oceànica.
3 .- Diferenciar roques de minerals. Característiques dels minerals.
4 .- Conèixer els elements químics més abundants en l’escorça terrestre.
5 .- Classificació de les roques. Exemples de roques de cada grup.
6 .- Diferents usos que dóna l’home a les roques i minerals.

CONTINGUTS:

Conceptes:
– La litosfera terrestre.
– L’escorça terrestre.
– Les roques.
– Els minerals.
– Els elements geoquímics més abundants en l’escorça terrestre.
– Principals minerals i roques.
– Tipus de roques: sedimentàries, magmàtiques i metamòrfiques.
– Utilitat de roques i minerals.

Procediments:
– Realització de dibuixos i esquemes.
– Observació de roques i minerals amb lupa.
– Manejar diferents materials de construcció: sorra, marbre, guix, ciment, etc.

Actituds:
– Reconèixer el valor de les roques i minerals en l’activitat humana.
– Respecte del medi ambient en l’observació i presa de mostres per evitar el seu deteriorament.
– Reconèixer la necessitat de recuperar les zones deteriorades per l’explotació de minerals i roques.

CONTINGUTS MÍNIMS PER APROVAR:

– Capes de l’estructura interna de la Terra.
– Diferència entre roques i minerals.
– Tipus de roques segons l’origen. Exemples.

CRITERIS D’AVALUACIÓ.

– Conèixer les capes de l’estructura interna de la Terra.
– Relacionar la litosfera amb l’escorça terrestre.
– Saber diferenciar entre roca i mineral.
– Conèixer els principals elements químics més abundants en l’escorça.
– Saber quins tipus de roques existeixen segons el seu origen.
– Conèixer les roques més típiques dins de la seva classificació.
– Conèixer els materials de construcció més freqüents obtinguts a partir de les roques.
– Principals metalls extrets dels minerals.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES:

• Tractament de la informació:
Indagar en el treball d’extracció de roques i minerals, la seva transformació i el seu
ús, aprofitant les noves tecnologies que tenim al nostre abast
(Revistes, internet, etc.)

• Coneixement i interacció:
Observar com a través de la història l’home ha obtingut del sòl aquells
minerals que necessitava i l’impacte que perdura en aquells llocs de
extracció(mine de Cercs etc).

.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: