CONTINGUTS; UNITAT DIDÀCTICA 6: LA PART LÍQUIDA DE LA TERRA

16 jun

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

1 .- Conèixer la distribució de l’aigua a la Terra.
2 .- Comprendre que l’aigua és un recurs escàs, tot i que la hidrosfera ocupa una part
important de la superfície terrestre.
3 .- Reconèixer els processos que intervenen en el cicle de l’aigua.
4 .- Saber diferenciar entre potabilització i depuració.
5 .- Prendre consciència del greu problema que suposa la contaminació de l’aigua.
6 .- Conèixer els diferents agents contaminants que afecten els rius, embassaments, mars i oceans.

CONTINGUTS:

Conceptes:
– L’origen de l’aigua a la Terra. L’aigua en altres planetes.
– El cicle de l’aigua.
– El sodi, potassi i clor: abundància i propietats.
– L’aigua als continents.
– La contaminació de l’aigua i la seva depuració.

Procediments:
– Observació i interpretació d’esquemes com el del cicle de l’aigua.
– Debats sobre el problema de l’aigua: escassetat i contaminació.
– Elaboració de treballs i recopilació de dades i informes.

Actituds:
– Reconèixer la importància de l’aigua per als éssers vius.
– Rebutjar les accions que provoquen la contaminació de l’aigua.
– Compromís per no malbaratar aigua.

CONTINGUTS MÍNIMS PER APROVAR:

– Importància de l’aigua en el medi ambient i en el nostre cos.
– El cicle de l’aigua.
– La contaminació de l’aigua. Diferenciar entre depuració i potabilització
– Conèixer on es troben les majors reserves d’aigua dolça a la Terra.

 

CRITERIS D’AVALUACIÓ.

– Descriure què és la hidrosfera i el seu origen.
– Relacionar les propietats de l’aigua amb les funcions que exerceix.
– Representar el cicle de l’aigua.
– Conèixer el repartiment de l’aigua dolça a la Terra.
– Diferenciar els processos de potabilització i depuració.
– Classificar les aigües contaminades segons el seu origen

COMPETÈNCIES BÀSIQUES:

• Social i ciutadana:
Comprendre els problemes que ocasionen el malbaratament de l’aigua i el seu mal ús, sabent que hi ha una gran part del planeta que no tenen accés fàcil al consum diari.

• Comunicació lingüística:
Ampliar el vocabulari amb noves accepcions (potabilització, depuració, etc) i
comprendre el seu significat i la seva explicació científica.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: