CONTINGUTS; UNITAT DIDÀCTICA 3: MESCLES I SUBSTÀNCIES PURES

16 jun

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

1 .- Comprendre i expressar la diferència entre una mescla i una substància pura.
2 .- Conèixer les tècniques més comunes per a separar les substàncies d’una mescla.
3 .- Comprendre les característiques més importants de les mescles homogènies i
heterogènies.
4 .- Identificar les substàncies pures, reconeixent les seves propietats, veient si són simples o compostes.
5 .- Diferenciar les característiques del Heli i l’Hidrogen

CONTINGUTS:

Conceptes:
– Sistemes homogenis i heterogenis.
– Mescles i substàncies pures.
– Mescles heterogènies i homogènies (dissolucions)
– Tècniques per a separar mescles: tamisació, filtració, separació magnètica, decantació, cristal · lització i destil lació.
– Substàncies simples i compostes.

Procediments:
– Observació de l’aspecte de diversos sistemes materials, per determinar si són homogenis o heterogenis.
– Utilització de diverses tècniques per separar els components d’una mescla.
– Observació de les variacions que experimenten els punts de fusió i d’ebullició de l’aigua quan es dissolen substàncies en ella.

Actituds:
– Interès per aprendre tècniques de plantejament i resolució de problemes.
– Valoració de la importància d’utilitzar un llenguatge universal mitjançant símbols i fórmules.

CONTINGUTS MÍNIMS PER APROVAR:

– Distingir entre substància pura i mescla.
– Saber què són mescles homogènies i heterogènies. Dissolucions
– Conèixer els processos físics més utilitzats per separar els components d’una mescla.
– Conèixer les característiques de l’Hidrogen i l’Heli

 

CRITERIS D’AVALUACIÓ:

– Posar exemples en els quals es pugui determinar si es tracta d’una barreja o d’una substància pura.
– Distingir diferents mescles heterogènies de les homogènies.
– Indicar tècniques de separació dels components d’una mescla.
– Diferenciar entre canvi físic i químic.
– Explicar l’existència d’elements químics tant en éssers vius com en substàncies inertes.
– Citar les propietats característiques del Heli i Hidrogen

COMPETÈNCIES BÀSIQUES:

• Tractament de la informació:
Saber transformar la informació rebuda, en esquemes, quadres resum … ..
Descobrir mitjançant noves tecnologies com funcionen certes tècniques de
separació de components d’una mescla.

• Aprendre a aprendre:
Utilitzar els conceptes apresos per aplicar-los a altres fenòmens de la vida i
trobar una explicació raonable.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: