CONTINGUTS; UNITAT DIDÀCTICA 11: LES PLANTES

16 jun

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

1 .- Descriure les característiques dels organismes que s’inclouen en el regne Plantes.
2 .- Comprendre els fonaments bàsics de la fotosíntesi i la respiració vegetal.
3 .- Descriure les característiques de les molses i les falgueres.
4 .- Relacionar les diferents estructures de la flor amb el procés de la reproducció.
5 .- Diferenciar les angiospermes de les gimnospermes i identificar-les en la natura.
6 .- Relacionar l’estructura de l’arrel, la tija i de les fulles amb les seves respectives
funcions.
7 .- Valorar la importància de les plantes en la conservació de la vida a la Terra.

CONTINGUTS:

Conceptes:
– Característiques del regne Plantes.
– Classificació de les plantes.
– Plantes sense flors: hepàtiques, molses i falgueres.
– Plantes amb flors: les espermatòfites.
– Flor, fruit i llavor.
– Angiospermes.
– Gimnospermes.
– Estructura general de les espermatòfites.
– L’arrel, la tija i les fulles: estructura i funció.

Procediments:
– Recompte dels anells d’un tronc talat per determinar l’edat de l’arbre.
– Observació de les estructures que componen una flor.
– Observació de diferents tipus de fulles per classificar-les segons el tipus de nerviació o la forma de la vora.

Actituds:
– Interès per conèixer els diferents tipus de plantes.
– Valoració que té per a la vida l’activitat de les plantes.
– Inquietud per conèixer les plantes més representatives del nostre entorn.

CONTINGUTS MÍNIMS PER APROVAR:

– Classificació de bàsica de les plantes.
– Parts de la planta: arrel, tija, fulles i les funcions.
– Parts de la flor i la funció.

CRITERIS D’AVALUACIÓ.

– Descriure les principals característiques de les plantes.
– Explicar les bases del procés de la fotosíntesi.
– Classificar les plantes atenent a la presència o absència de les flors.
– Conèixer les característiques de les molses i de les falgueres.
– Explicar la influència de la flor a les funcions de la reproducció.
– Comparar les característiques de les angiospermes amb les gimnospermes.
– Descriure les parts de l’arrel, tija i fulles i relacionar-les amb la seva funció.
– Classes d’arrels i de tiges.
– Classes del full segons la seva nervació, vora i forma del limbe.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES:

• Coneixement i interacció amb el món físic:
Comprendre que l’activitat humana té una gran influència sobre el medi
ambient i el món vegetal, fins al punt que hem de saber que estan
desapareixent espècies i superfícies arbòries.

• Matemàtiques:
Associar el llenguatge matemàtic per quantificar i datar el món de les plantes (fulles, flors, formes de reproducció).

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: