CONTINGUTS; UNITAT DIDÀCTICA 10: ELS ANIMALS

16 jun

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

1 .- Conèixer les característiques dels éssers vius pertanyents al regne Animal.
2 .- Reconèixer el grup d’animals denominat invertebrats: porífers, cnidaris,
moluscs, artròpodes i equinoderms.
3 .- Classificar els peixos, els amfibis, els rèptils, les aus i els mamífers dins de
els vertebrats.
4 .- Diferenciar els tipus de respiració, reproducció i regulació tèrmica en els
vertebrats i invertebrats.
5 .- Classificar espècies concretes incloent-les en el grup de vertebrats al qual
pertanyin segons les seves característiques.

CONTINGUTS:

Conceptes:
– Els animals: el regne Metazoos.
– Els invertebrats: Porífers, Cnidaris, Moluscos, Anèl · lids, Artròpodes, Equinoderms.
– Els vertebrats: Peixos, Amfibis, Rèptils, Aus, Mamífers.

Procediments:
– Descripció de les característiques d’un exemplar a partir de l’observació directa.
– Establiment de relacions entre estructures i òrgans amb la seva funció corresponent.

Actituds:
– Foment de la curiositat i l’observació sistemàtica com a base de la investigació científica.
– Respecte i cura cap a totes les formes de vida.

CONTINGUTS MÍNIMS PER APROVAR:

– Conèixer el regne dels Metazoos.
– Conèixer la classificació dels invertebrats i saber incloure un animal en el seu grup corresponent.
– Conèixer el grup dels vertebrats, la seva divisió i saber associar certs animals al seu grup a causa.
– Reconèixer quins són de sang freda o calenta i quin tipus de respiració tenen.

CRITERIS D’AVALUACIÓ.

– Descriure les característiques morfològiques principals dels diferents grups d’invertebrats i vertebrats.
– Grups que pertanyen als Invertebrats. Característiques i exemples de cada grup.
– Grups que pertanyen als Vertebrats. Característiques i exemples de cada grup.
– Descriure el concepte de metamorfosi.
– Escriure els trets que caracteritzen l’espècie humana.
– Establir algunes relacions entre la presència de determinades estructures i la seva adaptació al medi.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES:

• Lingüística:
Incrementar el vocabulari amb nous termes i poder expressar i argumentar
frases i raonaments apropiats al tema.

• Aprendre a aprendre:
Aprofitar tota la informació, processar-la i ampliar-valent-se dels mitjans
que li posa la ciència al seu abast i així com associar els coneixements
adquirits a notícies (diaris, televisió,etc.).

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: