CONTINGUTS; UNITAT DIDÀCTICA 8: LA TERRA, UN PLANETA HABITAT

16 jun

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

1 .- Conèixer les característiques fonamentals que fan de la Terra un planeta
habitable.
2 .- Conèixer la unitat de composició dels éssers vius.
3 .- Saber que tots els éssers vius estan constituïts per cèl lules.
4.-Conèixer les cèl lules procariotes i eucariotes, cèl lula animal i vegetal.
5 .- Explicar els tipus d’alimentació autòtrofa i heteròtrofa.
6 .- Comprendre les funcions de nutrició, relació i reproducció i relacionar-les amb
la diversitat de la vida existent.
7 .- Comprendre les diferències entre reproducció sexual i asexual.
8 .- Reconèixer la diversitat dels éssers vius i la seva relació i adaptació al medi
ambient.

CONTINGUTS:

Conceptes:
– La Terra, un planeta habitat.
– La unitat de composició dels éssers vius.
– La unitat d’organització i funcionament dels éssers vius: la cèl lula.
– Els diferents tipus cel.lulars.
– Funcions de nutrició: autòtrofa i heteròtrofa.
– Funcions de reproducció: sexual i asexual.
– Funcions de relació.
– Adaptació models éssers vius als diferents mitjans.

Procediments:
– Elaboració d’esquemes per representar els diferents tipus de cèl.lules.
– Elaboració de murals que reflectisquen la diversitat dels éssers vius.
– Foment del raonament lògic en la comprensió de les funcions vitals dels éssers vius.

Actituds:
– Estima, valoració i respecte per la diversitat dels éssers vius.
– Valoració de l’observació com a font de coneixement.

CONTINGUTS MÍNIMS PER APROVAR:
– Elements que componen la matèria viva (bioelements i biomolècules).
– Concepte de cèl lula: cèl lula eucariota i procariota, animal i vegetal.
– Classes de nutrició: autòtrofa i heteròtrofa
– Classes de reproducció: sexual i asexual.

CRITERIS D’AVALUACIÓ.

- Explicar les característiques físiques i químiques de la Terra com a origen del    naixement, desenvolupament i manteniment de la vida.
– Definir els bioelements i biomolècules que componen la matèria viva.
– Descriure l’estructura d’una cèl.lula.
– Conèixer la diferència entre cèl lula procariota i eucariota, animal i vegetal.
– Establir diferències i semblances entre alimentació autòtrofa i heteròtrofa.
– Diferenciar entre reproducció sexual i asexual.
– Explicar la relació, comportament i adaptació dels éssers vius al medi ambient.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES:

• Lingüística:
Assimilar la gran quantitat de termes nous que ens trobem en aquest tema i
associar cada un d’ells al seu significat i comprendre el seu funcionament.

• Aprendre a aprendre:
Relacionar i deduir conclusions pròpies a partir del que s’ha après i extrapolar-lo
a vivències pròpies (reproducció sexual, asexual, etc) i buscar informació en altres
camps que completin el seu coneixement.

About these ads

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: